Här har vi samlat de vanligaste frågorna med tillhörande svar för att du enkelt ska kunna hitta den information du söker. Har du andra frågor eller vill ha mer information om något är du välkommen att kontakta oss.

Frågor & svar

I BKO:s nät har du tillgång till både analog och digital tv-signal via bredbandsuttaget och antennuttaget, vilket innebär att du kan erhålla tjänsten oavsett vilken infrastruktur som finns i din fastighet.

Vårt nät har en otroligt hög kapacitet tack vare att vi utnyttjar både kabel-tv och bredbandsnät. Vi tar inte bort några ”gamla” tjänster, utan fyller på med nya eftersom. Det innebär att den analoga tv:n fortfarande finns kvar och att du inte behöver byta ut någon utrustning hemma. Du kan komplettera med ny tv och digitalisera ditt hem i din egen takt. Till exempel kan den gamla analoga tv:n vara kvar i gästrummet.

I vårt öppna nät finns det HDTV-kanaler och det utökas hela tiden allteftersom bolagen börjar sända i HD-kvalitet. Redan nu finns ett 20-tal HD-kanaler och fler är på väg. Allt detta finns i ett öppet nät och du väljer vem du vill köpa kanaler av – det är till och med möjligt att köpa kanaler av olika leverantörer på ett och samma programkort, det vill säga ”en tv= ett programkort oavsett kanalutbud”. Tv via stadsnät är det i särklass modernaste sättet att ta emot digital-tv utan parabol eller antenn.

BKO har inga egna avtalade slutkunder och därför ingen publik teknisk support. Teknisk support får du av den leverantör du har ett avtal med.

Så här går en felanmälan till:

  • Kontakta din leverantör.
  • Leverantören felsöker tillsammans med kund över telefon.
  • Leverantören löser ditt problem eller finner att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet.
  • Leverantören kontaktar Stadsnätet för att göra felanmälan.
  • Leverantören återkommer till dig med besked.

Uppsägning av nätavtal görs skriftligt och skickas till BKO. Uppsägning av tjänst för slutkund görs till tjänsteleverantör.

Idag finns vi i Boden. Kontakta din fastighetsägare för att få besked om det är möjligt att ansluta dig till BKO.

BKO ansluter flerbostadshus, bostadsrättsföreningar, samfälligheter och villaföreningar
Bor du i en bostadsrättsförening eller samfällighet kontakta din styrelse.

Fastigheten eller villaområdet betalar en fast engångsavgift för anslutning till nätet. Hushåll och företag betalar en startavgift samt en månadskostnad, beroende på de tjänster man väljer.

När du ansluter dig till ett nätverk är det möjligt för dig att ta del av information som finns på andra datorer i nätverket. På samma sätt är det möjligt för andra att ta del av information som finns på din dator. För att förhindra att obehöriga surfar in (ansluter) till din dator utifrån är det viktigt att du har hög säkerhet. Använd brandvägg och antivirusprogram.